Prawa autorskie

Autorami kursu są: Maciej Bartkowiak, Marek Domański, Zbigniew Korus i Roger Świerczyński; niektóre koncepcje i moduły programowe zostały opracowane przez Adama Łuczaka, Sławomira Maćkowiaka i innych kolegów; format stron kursów Invocom opracował Robert Kotrys. Wszelkie uwagi prosimy przesyłać na adres autorów. Proszę jednakże pamiętać, iż kurs jest upubliczniony jedynie do celów samokształcenia - proszę nie oczekiwać odpowiedzi na szczegółowe pytania dotyczące multimediów („Gdzie znajdę kod źródłowy JPEG-LS?", „W jaki sposób są wyznaczane wektory ruch na płycie DVD-Video?" itp.)

Partnerzy projektu Invocom mają prawo do KOPIOWANIA niniejszego kursu na swoje serwery WYŁĄCZNIE DO CELÓW EDUKACYJNYCH. Autorzy niniejszego kursu muszą zostać o fakcie kopiowania poinformowani, musi być im także przesłany link do skopiowanego materiału. INGERENCJA w treść stron JEST ZABRONIONA bez pisemnej zgody, z wyjątkiem tłumaczenia na język oficjalny instytucji partnerów projektu Invocom. Autorzy niniejszego kursu muszą być o tłumaczeniu poinformowani. Przetłumaczona wersja musi być również przesłana autorom niniejszego kursu.

Instytucje edukacyjne mają prawo do KOPIOWANIA niniejszego kursu na swoje serwery WYŁĄCZNIE DO CELÓW EDUKACYJNYCH. Autorzy niniejszego kursu muszą zostać o fakcie kopiowania poinformowani, musi być im także przesłany link do skopiowanego materiału. INGERENCJA w treść stron JEST ZABRONIONA bez pisemnej zgody (zabronione jest również dokonywanie tłumaczenia).

KOMERCYJNE WYKORZYSTANIE KURSU JEST CAŁKOWICIE ZABRONIONE DLA WSZYSTKICH


Większość ilustracji i wszystkie teksty zostały przygotowane przez autorów kursu. Pozostałe ilustracje zostały zgromadzone w toku wieloletniego udoskonalania tradycyjnych wykładów, ustalenie ich autorów jest obecnie niemożliwe. Jeśli jesteście państwo autorami wykorzystanych ilustracji, prosimy o niezwłoczny kontakt.

Wszystkie obrazy i sekwencje wykorzystane w ćwiczeniach interaktywnych należą do zbioru sygnałów testowych rozpowszechnianych w środowisku naukowym bez podawania jakichkolwiek informacji o prawach autorskich, wiele może być odnalezionych na przykład w bazie obrazów Uniwersytetu Południowej Kalifornii . Jedynym wyjątkiem jest obraz „Lena", również powszechnie wykorzystywany w celach badawczych, będący jednakże zeskanowanym fragmentem strony z magazynu Playboy (pełne wyjaśnienie sytuacji w języku angielskim).

Fragmenty nagrań muzycznych pochodzą z następujących źródeł:

  • „orchestral music" - „A Chorus Line medley", Marvin Hamlisch, Dallas Wind Symphony Orchestra, © Reference Recordings, RR-62CD, 1995
  • „jazz music" - „Fugue No. 5 in D major" by J. S. Bach, Jacques Loussier trio, © Telarc, CD-83411, 1993
  • „rock music" - „Salvation", The Cranberries, © Island Records Inc., 1996
  • „female voice" - „EBU Sound Quality Assessment Material", © European Broadcast Union SQAM-CD

Małe obrazki wykorzystywane do identyfikacji fragmentów muzycznych są dostosowanymi do projektu stron wersjami materiałów pochodzących z następujących stron:

Wszystkie te obrazy zostały wykorzystane jedynie w celach ilustracyjnych a prawa autorskie wynikają ze stosownych określeń na stronach źródłowych.

Wprowadzenie