Ustawienia dla obrazów i sekwencji

Wszystkie ćwiczenia interaktywne dla materiału wizyjnego zrealizowane zostały przy wykorzystaniu kontrolek ActiveX, tak więc wskazane jest użycie przeglądarki obsługującej technologię ActiveX. Ponadto karta graficzna musi być ustawiona w trybie 32 bitowego koloru (Panel sterowania / Ekran / Ustawienia / Jakość kolorów).

Instalacja kontrolek powinna dokonać się automatycznie - bez konieczności ingerencji ze strony użytkownika kursu - w momencie pierwszego załadowania strony z ćwiczeniem (w kursie wykorzystywane są dwie odrębne kontrolki - dla obrazów statycznych i sekwencji wizyjnych). Instalacja danej kontrolki - która wymaga czasu zależnego od aktualnej przepustowości łącza - jest procesem jednorazowym. W przypadku opublikowania nowszej wersji kontrolki jej ponowna instalacja następuje również automatycznie. Proponujemy ustawienie (na czas korzystania z kursu) wszelkich opcji przeglądarki dotyczących ActiveX na „Włącz". Ustawienie ich na „Monituj" będzie powodowało pytanie o uruchomienie każdego ćwiczenia indywidualnie. Jeśli procedura automatycznej instalacji zawiedzie - prosimy o zapoznanie się z naszą stroną techniczną dla ActiveX (uwaga - strona ta ładuje obie kontrolki - około 6 MB danych). Pragniemy zapewnić użytkowników niniejszego kursu, że przygotowane przez nas kontrolki nie dokonują żadnych (poza instalacją) operacji dyskowych.

Warunki obserwacji

W celu ustalenia właściwej odległości od ekranu proszę najpierw dokonać pomiaru wysokości wyświetlanego poniżej czerwonego kwadratu.


Następnie proszę pomnożyć uzyskaną wartość przez 10 - liczba ta odpowiada optymalnej odległości widza od monitora. Uzasadnienie tej procedury można odnaleźć w pracy Charlesa Poyntona (169 kB, pdf, jęz. angielski); podczas lektury proszę pamiętać, że wysokość czerwonego kwadratu wynosi 340 linii.

Proszę następnie zmierzyć szerokość kwadratu, jeśli nie jest ona równa zmierzonej poprzednio wysokości - należy dokonać korekcji ustawień geometrii monitora.

Ostatnim krokiem jest kalibracja monitora.

Wprowadzenie